Thursday, April 23, 2015

TIPS PASANGAN SUAMI ISTERI KEKAL BAHAGIA

1. Malam adalah masa untuk keluarga. Simpan handphone, jauhkan iPad.

2. Jika anda lelaki berkahwin, jangan keluar malam. Penuhi masa dengan isteri dan anak-anak. Ini dapat menghalang perkara yang tak sewajarnya.

3. Jika suami isteri sibuk, sentiasa cari masa. Nikmati masa tersebut.

4. Jangan terlalu sibuk/gila mcari wang kerana mahukan kehidupan yang senang pada masa hadapan, percayalah rezeki itu di tangan Allah. Berusaha tapi bukan sehingga mengabaikan yang sepatutnya.

5. Sentiasa peluk cium pasangan. Kita tak tahu sama ada itu pelukan / ciuman terakhir buat pasangan.

6. Suami perlu sentiasa telefon isteri, begitulah sebaliknya. Mula-mula mgkn rasa macam rimas, isteri queen control dll. Pedulikan jika kawan menyindir. Kemudian kita akan sedar inilah cara mengikat kasih sayang. Walaupun meeting, at least cakap 'saya meeting'. Jangan biarkan panggilan tak berjawab. Sekali lagi, mungkin itu panggilan terakhir dia buat kita.

7. Sentiasa update lokasi anda berada kepada pasangan.

8. Ketahui pakaian yang dipakai pasangan/anak-anak sebelum keluar. Ramai yang tak mengambil berat perkara ini. Malang tak berbau kan?

9. Biar tinggi mana pangkat dan gaji isteri, suami tetap perlu mnjadi ketua keluarga yang bertanggungjawab. Segala makan pakai urusan suami. Hari ini bila isteri juga menyumbang kepada ekonomi keluarga, secara tidak langsung (tanpa sedar sbenarnya) isteri itu menuntut hak sama rata. Hak dalam membuat kputusan. Jadi, lebih baik duit isteri, hak isteri dan ini mendorong isteri lebih patuh kepada suami kerana sedar bahawa suami telah melakukan sehabis baik demi keluarga.

2 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Unknown said...

Hi there, I found your blog via Google while searching for such kinda informative post and your post looks very interesting for me. different web designs